EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

בניין עיריית תל אביב-יפו/ כיכר רבין

כיכר רבין היא הכיכר העירונית הראשית של תל אביב, והיא נמצאת מדרום לבית העירייה, ברחוב אבן גבירול.
הכיכר נקראה בעבר כיכר מלכי ישראל, ושמה הוסב לכיכר רבין לזכרו של ראש הממשלה, יצחק רבין, שנרצח בשוליה בתום עצרת שנערכה בה ב-4 בנובמבר 1995.

לכיכר צורת מלבן, ורוב שטחה מרוצף. בחלקה הדרומי של הכיכר נמצאת אנדרטת השואה והתקומה, יצירתו של הפסל יגאל תומרקין. האנדרטה היא בצורת פירמידה הפוכה (ניצבת על קודקודהּ), עשויה ברזל חלוד וזכוכית. בקצה הצפון-מזרחי של הכיכר, במקום שבו נורה ונרצח יצחק רבין, נקבעה אנדרטה לזכרו. בחלקה הצפוני של הכיכר נמצאת רחבה מוגבהת, המחברת את הכיכר לבניין העירייה. כאשר מתקיימות עצרות בכיכר, משמשת רחבה זו את הנואמים.

צילום: ישראל ישראלי

צילום: כפיר סיוון

מתחמים נוספים במרכז העיר :

אנדרטת המעפילים

מצבת זיכרון עומדת תחת כיפת השמים. היא נבנתה כמחווה למעפילים שחמקו מן הבריטים בתקופת המנדט, ועלו לישראל טרם-הכרזת המדינה.

קרא עוד »

הסינמטק של תל אביב

סינמטק תל-אביב, הראשון בסינמטקים בישראל, הוקם ב- 12.5.73 מתוך מגמה להעמיק את תודעת אמנות הקולנוע בקרב הציבור הרחב, מתוך הכרה בכך שאמנות הקולנוע היא האמנות של המאה ה-21, ומכילה בתוכה גם ביטוי לשאר האמנויות.

קרא עוד »

בית ציוני אמריקה

המוסד התרבותי הוותיק, שהוקם על ידי ארגון ציוני אמריקה בתחילת שנות ה-50 של המאה העשרים, מציע מבחר מגוון של אמנויות, בידור ואפשרויות בילוי ליליות.

קרא עוד »
בריכת גורדון

בריכת גורדון

מתחם בריכת גורדון, אשר נפתח בשנית ע"י עיריית תל אביב-יפו, מציע למתרחצים שלוש בריכות יפיפיות: בריכה אולימפית, בריכה לילדים ובריכה לפעוטות. סביב הבריכות, על גבי משטח דק איכותי, המקנה למקום מראה אסתטי וטבעי, מוצבות מיטות שיזוף ושמשיות צל לרווחת המתרחצים.

קרא עוד »
בודק...
איך אפשר לעזור לך?