EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

המרכז לאמנות עכשווית

המרכז לאמנות עכשווית (ע"ר) נוסד במטרה לקדם את האמנות העכשווית עם דגש על "אמנויות הזמן" ובעיקר וידיאו ומיצג.

מאז הקמתו בשנת 1997 יזם המרכז לאמנות עכשווית את הביאנלה הבינלאומית למיצג בשם ערפול; את הביאנלה הבינלאומיות לווידיאו ארט בשם VideoZone (משנת 2002); קיים סדרה של הקרנות וידיאו-ארט וקולנוע ניסיוני בסינמטקים של תל-אביב, ירושלים (לפעמים גם חיפה, שדרות וראש פינה); הפיק תכנית טלוויזיה המוקדשת כולה לתחום הווידיאו-ארט בשם ארטאטק, ששודרה במהלך כארבע שנים (2000-2004) בכל הערוצים הקהילתיים ברחבי הארץ.

כמו-כן הקים המרכז לאמנות עכשווית את הקרן לקידום וידיאו-ארט וקולנוע ניסיוני ישראלי, שבתמיכת מינהל התרבות – המועצה הישראלית לקולנוע. במסגרת זו מסייעת הקרן לאמני וידיאו-ארט וקולנוע ניסיוני בישראל להפיק עבודות חדשות, ללוות אותם בדרך למימוש רעיונותיהם בתחום, לאפשר לחלקם להשלים עבודות ולשמש להם במה לקידום יצירותיהם במסגרות שונות בארץ ובעולם.

עד שנת 2005 עבד המרכז לאמנות עכשווית מתוך חדר קטן שבסינמטק תל-אביב והצליח להכניס רוח חדשה בסצינת האמנות הישראלית. בשנת 2005 עבר המרכז לאמנות עכשווית למשכנו הקבוע – הגלריה ע"ש רחל וישראל פולק שבמתחם קלישר, שעל-יד ביה"ס לאמנות ולטכנולוגיה של סמינר הקיבוצים, שם מתרכזת כיום עיקר פעילותו, כשבנוסף על הפעילות המתוארת לעיל, מפיק המרכז לאמנות עכשווית בכל שנה כ-5 תערוכות (יחיד וקבוצתיות של אמנים ישראליים ובינלאומיים); יוזם פרויקטים שונים כגון: הקרנת סדרות של וידיאו ארט וקולנוע ניסיוני, אירועי מיצג וסאונד, הרצאות, סדנאות ודיונים.
עם המעבר למשכנו החדש התאפשר למרכז להרחיב את פעילות הארכיון הישראלי לווידיאו ארט. בארכיון נמצא אוסף של מעל 3,000 יצירות וידיאו של אמנים ישראלים וזרים, ובו עבודות משנות השישים ועד ימינו. בנוסף לפעילותו השוטפת של הארכיון, נערכות בו תוכניות מיוחדות, בנושאים תמטיים שונים, על ווידיאו ארט ישראלי אשר מוצגות תדיר במרכזי אמנות, פסטיבלים וסינמטקים ברחבי העולם.

צדוק הכהן 2א, ת"א

03-5106111

שעות פתיחה:

ב'-ה' 14:00-19:00
ו'-שבת 10:00-14:00

התמונה לקוחה מאתר הגלריה.

גלריות נוספות בעיר :

מרכז הבאוהאוס

מרכז הבאוהאוס הוא חנות, הוצאה לאור וגלריה פרטית המספקת מידע אודות מבני הסגנון הבינלאומי (הנודע גם כסגנון הבאוהאוס) ב"עיר הלבנה" בתל אביב.

קרא עוד »
גלריית שלוש. צילום: אבי חי

גלריה שלוש

הצורפים 15, תל אביב 03-5289713 שעות פתיחה: ב'-ה' – 11:00-18:00 ו'-ש' – 11:00-14:00 לאתר הגלריה צילום: Tal Kvores גלריות נוספות

קרא עוד »

גלריה שטרן

גלריה שטרן נוסדה על ידי מאיר שטרן ב- 1971 וכיום היא אחת הגלריות הותיקות בתל-אביב.
מראשיתה התמחתה הגלריה בשמות הידועים ביותר באמנות הישראלית ובאמנות היהודית האירופאית (בעיקר אקול דה פריז)
ובמהרה תפסה מעמד מרכזי בשוק האמנות הישראלי.

קרא עוד »
בודק...
איך אפשר לעזור לך?