EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

התזמורת הפילהרמונית הישראלית

ב- 26 בדצמבר 1936 נולדה התזמורת הפילהרמונית הארץ-ישראלית.

הכנר והמוסיקאי היהודי הדגול, יליד פולין, ברוניסלב הוברמן (אשר חזה את השואה המתקרבת), הצליח לשכנע כ- 75 מוסיקאים יהודים, שניגנו בתזמורות ידועות באירופה, לעלות לארץ ישראל וכאן, על חולות העיר תל-אביב, ליצור את מה שהוא קרא "התגשמות התרבות הציונית בארץ האבות".

לקונצרט הפתיחה, שנערך במגרשי התערוכה בצפון תל-אביב ב- 26 בדצמבר 1936, הזמין הוברמן את גדולי מנצחי הדור, ארתורו טוסקניני, אשר זנח למספר שבועות את תזמורת ה-אן' בי' סי המהוללת שלו כדי "להעניק טיפול אבהי לרך הנולד". המאסטרו הדגול, שברח קודם לכן ממולדתו איטליה בגלל עליית הפאשיזם, אמר, "אני עושה זאת למען האנושות".

מאז לא מפסיקה התזמורת הפילהרמונית להופיע ברחבי העולם ובארץ כמובן – היא קוצרת שבחים בכל בירות אירופה ונמנית עם טובות התזמורות בעולם כבר למעלה מ – 70 שנה.

עוד תרבות בעיר:

רוקדים עם כוכבים – סיור במרכז סוזן דלל

בואו לרקוד כל הדרך לסוזן דלל! סיור ייחודי בכיכר הקסומה בלב נווה צדק. מרכז סוזן דלל מארח אותנו לסיור מודרך בו נכיר את ההיסטוריה של מרכז המחול המפורסם, נלמד על האדריכלות והשימור, נשמע על הפעילויות המגוונות בחללים השונים שמאחורי הקירות ונציץ אל מאחורי הקלעים של במת המופעים.

קרא עוד »

היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן

כבית לאמנויות הבמה, היכל התרבות תל אביב הוא מוקד תרבותי שוקק חיים, המארח הופעות מוזיקה, מחזות זמר, בלט, הצגות תיאטרון ומופעי בידור של מיטב היוצרים, השחקנים, הרקדנים והמוזיקאים הבינלאומיים והישראליים המובילים

קרא עוד »

מרכז ענב לתרבות

מרכז ענב נמצא בלב תל אביב, על גג גן העיר, ומתקיימים בו אירועי תרבות ואמנות מגוונים. מרכז ענב משמש גם כבית מועצת עיריית תל-אביב-יפו, ומארח אירועים רשמיים של משרדי ממשלה ושגרירויות, כמו גם ימי עיון וכנסים.

קרא עוד »

צוותא

צוותא המרכז לתרבות מתקדמת הוקם ב-1955 על ידי קבוצת מייסדים בראשות המשורר אברהם שלונסקי. במרוצת השנים צוותא הפך שם נרדף לתרבות ישראלית מגוונת, במה רעיונית ואמנותית עליה הופיעו מיטב אמני ישראל, וזאת לצד מפגשי שיח וספרות, דיונים פוליטיים וחברתיים ויוזמות רבות לקידום התרבות בישראל.

קרא עוד »

תיאטרון הקאמרי

תיאטרון הקאמרי, התיאטרון העירוני של תל-אביב שנוסד ב- 1944, הוא אחד משני התיאטרונים המובילים בישראל.
הקאמרי מעלה כל שנה בין 13 ל-14 מחזות חדשים בפני כ- 100,000 צופים בתל אביב וברחבי ישראל, כ-2300 הצגות מדי שנה.

קרא עוד »

האופרה הישראלית

האופרה הישראלית, שנוסדה ב-1985, היא כיום מעמודי התווך של התרבות הישראלית – בית אופרה בינלאומי תוסס, השם דגש על הפן הדרמטי והתיאטרלי של אמנות האופרה ומציג בפני קהל המנויים את אמני האופרה המובילים בעולם לצדם של אמני אופרה ישראלים רבים.

קרא עוד »
בודק...
איך אפשר לעזור לך?