EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

לב העיר

יש סיבה ש"לב" תל אביב קיבל את שמו: חלק זה של העיר שוקק חיים, ביום ובלילה והוא הלב הפועם של העיר ללא הפסקה. מצפון גובל בשדרות בן ציון, ואילו מדרום נושק לרחוב אלנבי. לב תל אביב הוא אחד האזורים מלאי החיים והאופנתיים ביותר בעיר, ובאפשרותו להציע דבר מה כמעט לכל שיבקרו בו: היסטוריונים חובבים, מעצבי אופנה, שוחרי אמנות ותרבות, פוקדי מועדונים וסועדים אניני טעם.

שדרות רוטשילד מעוטרות העצים, אחד המקומות המקסימים ביותר בעיר, מהוות את עורקו המרכזי של האזור – מושלמות לטיול רגלי נינוח, לרכיבה על אופניים או למנוחה תוך לגימת קפה מהביל באחד הדוכנים שבמקום או על ספסל. בשנים האחרונות הרחוב הפך לסימן ההיכר של המחאה החברתית והקריאה של תושבי העיר, צעירים כוותיקים, למען צדק חברתי.

הרחובות סביב הם משכנם של בורסת המניות של תל אביב, גלריות אמנות, בנקים להשקעות, משרדי פרקליטים בולטים וכמה מהמסעדות המסוגננות ביותר בעיר. אופיו המגוון של האזור מניע את האווירה יוצאת הדופן, שאינה יודעת מרגוע מצאת החמה ועד עלות השחר למחרת: אין זה משנה מהי השעה, כמעט בכל עת ממלאים אנשים את הרחובות בליבה ההומה של העיר.

בין מוקדי המשיכה באזור נמצא את רחוב שיינקין הייחודי, שכונת גן החשמל שהפכה למתחם מעצבים לוהט, ומתחם הבימה, בו שוכנים התיאטרון הלאומי של ישראל והתזמורת הפילהרמונית, אשר שופצו והתחדשו מן המסד ועד הטפחות.

לב תל אביב נמנה עם האזורים הוותיקים ביותר בעיר: ינקותו בשלהי העידן העות'מאני. סביב, ניתן לחזות בבניינים שעוצבו בסגנון בינלאומי בהשראת אדריכלי הבאוהאוס (רבים מהם שוקמו והושבו לימי הזוהר שלהם), וכן מבנים ישנים יותר בסגנון האקלקטי ששלט בכיפה טרם חדירת הבאוהאוס. באזור אתרים ומבנים רבים המהווים חלק בלתי נפרד מתולדות תל אביב, ביניהם בניין העירייה הישן, בית העלמין טרומפלדור בו טמונים מנהיגים ישראליים וסופרים ידועי שם, וכן מספר בתי כנסת הנמנים על המפורסמים ביותר בישראל, לרבות אוהל משה ברחוב שד"ל ובית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי פינת אחד העם.

במהלך העשור האחרון, שומרו ושופצו חלקים נרחבים בלב העיר. יהודה הלוי כדוגמה, היה במשך שנים רבות רחוב חסר ייחוד, ששאון והמולה נשמעים בו תדיר. כיום, הוא הפך לאחד מן היפים בעיר, בו גלריות אמנות ובתי קפה לרוב. השבת הנעורים לאזור לא עיקרה אותו חלילה מאופיו המקורי ורב גוניותו. מדובר ברובע שוקק חיים, ובו חיים סטודנטים, אמנים, עיתונאים, אנשי הייטק, יהודים מאמינים, בני זוג מאותו המין וקשישים בערוב ימיהם, החיים בהרמוניה באותם רחובות – לעיתים קרובות אף באותו הבניין.

היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן

כבית לאמנויות הבמה, היכל התרבות תל אביב הוא מוקד תרבותי שוקק חיים, המארח הופעות מוזיקה, מחזות זמר, בלט, הצגות תיאטרון ומופעי בידור של מיטב היוצרים, השחקנים, הרקדנים והמוזיקאים הבינלאומיים והישראליים המובילים

בית יוסף באו

בלב תל אביב הסואנת ישנה פנינה תרבותית, ייחודית ואותנטית- הסטודיו של יוסף באו המייצג לא רק את באו עצמו אלא נותן הצצה לתל אביב הישנה ולישראל מתחילת הדרך ועד ימינו ולסיפור העם היהודי משואה לתקומה.

מוזיאון ההגנה

המוזאון, הממוקם בביתו של אליהו גולומב, אחד ממייסדי כוחות ההגנה היהודים טרום קום המדינה, מציג תערוכה הכוללת כלי נשק, תמונות, מסמכים ומצגת מולטימדיה.

בית הכנסת אהל מועד

בית כנסת ספרדי זה, המשרה יראת כבוד ומפורסם בשל כיפתו, נוסד בשנת 1928 והיה בעבר מקום תפילה נבחר עבור רבים מבני האליטה התל אביבית.

כיכר המלך אלברט

אי קטן זה, הקרוי על שם מלך בלגיה וממוקם לרגלי בית הפגודה האקלקטי, הוא אחד האתרים הקסומים ביותר בתל אביב.

תאטרון הבימה – התאטרון הלאומי

תאטרון הבימה, שנוסד במוסקבה בשנת 1917 כתאטרון הראשון בשפה העברית, עבר לפלשתינה המנדטורית בשנת 1931 וזכה בתואר התאטרון הלאומי של ישראל בשנת 1958.

בית העיר – בניין העירייה הישן

**המקום סגור זמנית!**
המבנה הישן ששימש כבניין העירייה בין השנים 1925 עד 1965, נבנה במקור כמלון, והוסב למוזאון המוקדש להיסטוריה של תל אביב.

מוזיאון רובין (בית ראובן)

אתר זה, המוכר גם כבית ראובן, מתעד את חייו ויצירתו של ראובן רובין, צייר ישראלי הידוע בציור נופים ססגוניים של פלשתינה המנדטורית.

רחוב ביאליק

רחוב ביאליק הוא רחוב מקסים ללא מוצא, שהרוויח ממאמצי השימור בתל אביב. ברחוב הקצר ניצבות כמה דוגמאות נפלאות של עיצוב בסגנון הבאוהאוס ומוזיאון קטן המוקדש לשינויים ארכיטקטוניים. אתרים נוספים הראויים לציון ברחוב, הם בניין העירייה הראשון של העיר וביתו המשופץ לא מכבר של המשורר הלאומי של ישראל, חיים נחמן ביאליק, על שמו נקרא הרחוב.

מוזיאון באוהאוס תל-אביב

מוזאון זה, ששטחו כ-120 מ"ר, שוכן בבנין משופץ הבנוי בסגנון בינלאומי, ומציג רהיטים וכלים בעיצובם של מיס וון דר רוהה, מרסל ברויאר ואחרים.

בית ביאליק

**המקום סגור זמנית!**
ביתו ששופץ לא מכבר של המשורר הלאומי של ישראל, חיים נחמן ביאליק, הפך למוזאון המתמקד בחייו ויצירתו.

היכל העצמאות

**המקום נמצא בשיפוצים**
ב-14 במאי 1948 הכריז ראש הממשלה בן-גוריון בטרקלין ביתו של ראש העיר לשעבר, מאיר דיזנגוף, על הקמת מדינת ישראל.

סמטה אלמונית/ סמטה פלונית

סמטאות חביבות אלו נבנו במקביל זו לזו ממש ליד רחוב קינג ג'ורג' ההומה. מאיר דיזנגוף כינה אותן סמטה פלונית וסמטה אלמונית לאחר ויכוח עם מייסדן, מאיר שפירא, אשר רצה לקרוא להם על שמו ועל שם אשתו. כיום אלמונית ופלונית ידועות בזכות בתי קפה נחמדים, גלריות, חנות ספרים אנרכיסטית, ו'מחתרת' חנות יד שנייה איכותית.

גן מאיר

גן מאיר, הנמצא בקרבת דיזנגוף סנטר, בין הרחובות קינג ג'ורג' וטשרניחובסקי, הנו מקלט ירוק באמצע הנוף העירוני המחוספס-לעתים של תל אביב. יש פינת אימוץ כלבים בסופ"שים ועוד

גן החשמל

גן החשמל נחשב בעבר לאזור עלוב שאכלס חנויות ישנות למכשירי חשמל. כיום רוחש האזור אנרגיות חדשות, ומאוכלס על ידי מעצבים מקומיים היוצרים חלק מן האופנה והאביזרים המודרניים ביותר בעיר. לאוהדי מוסיקה כדאי לבקר ברחוב לבונטין 7, מקום אינטימי המציע הופעות חיות של מוסיקה איכותית.

רחוב שינקין

החל משנות השמונים של המאה העשרים, הפך שינקין למבצרה של הבוהמה התל-אביבית, שם ביקרו סופרים, שחקנים ומוסיקאים כדי לראות ולהיראות. רחוב שינקין משתרע מרחוב אלנבי עד שדרות רוטשילד, ולאורכו חנויות יוצאות דופן וחנויות יד שנייה המהוות מוקד משיכה לאנשים רבים, במיוחד בימי שישי.

באוהאוס

לא לחינם קרויה תל אביב העיר הלבנה: בשנת 2003, הכריזה אונסקו על תל אביב כאתר שימור היסטורי עולמי, עקב ריבוי בניינים בעלי ארכיטקטורה בסגנון הבאוהאוס הנמצאים בתחומה, המתאפיינים בפונקציונאליות ובפשטות.

שדרות רוטשילד

שדרות רוטשילד הן לבטח השדרה הפופולארית והדינמית ביותר בתל אביב – לא כל שכן היפה שבהן.

בודק...
איך אפשר לעזור לך?