EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

מרכז העיר

מרכז תל אביב הוא כשמו כן הוא – המרכז העירוני השוקק של תל אביב וחלק העיר שמתפתח במהירות הגדולה ביותר. רק בשנים האחרונות נעשו בו מספר עבודות שיקום ושיפוץ כמו הרחבתו של רחוב אבן גבירול, בנייתה מחדש של בריכת השחייה גורדון, שימורה של מתחם שרונה ועוד.

כמו כל מרכז עירוני גם מרכז תל אביב משופע במוסדות תרבות חשובים כמו מוזיאון תל אביב לאמנות, תיאטרון הקאמרי, האופרה הישראלית וסינמטק תל אביב שעבר לאחרונה שיפוץ.

לצד תרבות, האזור מלא בפינות היסטוריות חשובות, יש בו אנדרטאות המוקדשות לראשי הממשלה לשעבר דוד בן גוריון, יצחק רבין, המנהיג הציוני זאב ז'בוטינסקי, סופר היידיש שלום עליכם ורבים אחרים.

בנוסף לאבני הדרך ההיסטוריות והתרבותיות, ניתן למצוא במרכז העיר גם נקודות ציון חדשות יותר, המייצגות את פריחתה של תל אביב כמרכז פעילות עסקי. מרכז עזריאלי, למשל, שינה לעד את קו הרקיע של תל אביב עם גורדי השחקים שלו, בצורות ריבוע עיגול ומשולש.

מרכז העיר מתהדר בכמה מהכיכרות החשובות בעיר – כיכר רבין, כיכר דיזנגוף וכיכר מסריק ובנוסף שלוש שדרות, שלושה מרכזי קניות ומרינה. לאורך הטיילת ניתן לחזות בכמה מחופיה הידועים ביותר של העיר, כגון אלה המשתרעים סביב הרחובות פרישמן וגורדון.

כמה מעורקי התנועה המרכזיים באזור, ביניהן אבן גבירול רחב הידיים, דיזנגוף ושדרות בן גוריון, משובצים קיוסקים שכונתיים, בתי קפה ומסעדות, ואין כמותם למנוחה, צפייה בחלונות הראווה או טיול נעים. ייאמר, כי מאז שנות החמישים המוקדמות ועד אמצע שנות השבעים, נודע רחוב דיזנגוף כאחד המקומות החביבים ביותר על תושבי העיר למפגש חברתי באחד מבתי הקפה או למסע קניות. כאן גם נהגו להיפגש כמה מן המשוררים, הסופרים והעיתונאים הנודעים ביותר של ישראל, ולכתוב בבתי הקפה המועדפים עליהם.

מרכז תל אביב הוא שילוב של החדש עם הישן, וכל מבקר יוכל למצוא כאן שפע הזדמנויות ליהנות מהאווירה, שהנה שוקקת ורגועה בעת ובעונה אחת.

אנדרטת המעפילים

מצבת זיכרון עומדת תחת כיפת השמים. היא נבנתה כמחווה למעפילים שחמקו מן הבריטים בתקופת המנדט, ועלו לישראל טרם-הכרזת המדינה.

הסינמטק של תל אביב

סינמטק תל-אביב, הראשון בסינמטקים בישראל, הוקם ב- 12.5.73 מתוך מגמה להעמיק את תודעת אמנות הקולנוע בקרב הציבור הרחב, מתוך הכרה בכך שאמנות הקולנוע היא האמנות של המאה ה-21, ומכילה בתוכה גם ביטוי לשאר האמנויות.

בית ציוני אמריקה

המוסד התרבותי הוותיק, שהוקם על ידי ארגון ציוני אמריקה בתחילת שנות ה-50 של המאה העשרים, מציע מבחר מגוון של אמנויות, בידור ואפשרויות בילוי ליליות.

בריכת גורדון

בריכת גורדון

מתחם בריכת גורדון, אשר נפתח בשנית ע"י עיריית תל אביב-יפו, מציע למתרחצים שלוש בריכות יפיפיות: בריכה אולימפית, בריכה לילדים ובריכה לפעוטות. סביב הבריכות, על גבי משטח דק איכותי, המקנה למקום מראה אסתטי וטבעי, מוצבות מיטות שיזוף ושמשיות צל לרווחת המתרחצים.

מרינה תא

מרינה תל אביב

המרינה של תל אביב: המרינה הראשונה והגדולה בישראל ובה כ-400 יכטות.

בית שלום עליכם

בית שלום עליכם שוכן במרכז התרבותי של תל אביב – בקרבת בית אריאלה, בית האופרה והתיאטרון הקאמרי – והוא עצמו משמש מרכז לתרבות יידיש בתל אביב ובישראל.

מכון ז'בוטנסקי

בית ז'בוטינסקי, שנבנה בשנת 1937, מוקדש לחייו של המנהיג הציוני ואחד ממקימי מחתרת "הארגון" זאב ז'בוטינסקי, וכולל מוזאון וארכיון היסטורי.

דיזינגוף סנטר

דיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר הוא הקניון הראשון שנבנה בישראל, בשנות ה-70 של המאה העשרים בצומת הרחובות הסואן קינג ג'ורג' ודיזנגוף.

כיכר דיזנגוף

הכיכר, הנקראת על שם צינה, אשתו של מאיר דיזנגוף, מהווה את אחד ממוקדי העניין בתל אביב מאז 1934. בשנות השבעים של המאה העשרים, עוצבה הכיכר מחדש , בה בגשר הולכי הרגל ומזרקה ססגונית בעיצובו של האמן הישראלי הנודע יעקב אגם, הניצבת במרכזה.

תמונת אווירה , שרונה

שרונה

שרונה, המתחם התוסס בליבה של תל-אביב-יפו שעבר שימור מוקפד, משלב יחד מורשת, היסטוריה, תיירות, בילוי, מסחר, מגורים ועסקים.

מרכז ענב

גן העיר / מרכז ענב לתרבות

סמוך לבניין העירייה נמצא גן העיר, קניון מפואר בן שתי קומות שחנויותיו ערוכות סביב חצר פתוחה.
החנויות האלגנטיות מושכות קהל מתוחכם, ורבים מביניהם מבקרים ב'אצל יהודית' בית קפה הונגרי פופולארי השוכן אף הוא בקניון.
בקומת הגג של המבנה ניצב מרכז ענב לתרבות, מרכז אינטימי המציע הרצאות, תערוכות, מופעים והצגות.

ככר מסריק

כיכר מסריק

צעדים ספורים מכיכר רבין נמצאת כיכר מסריק, שהפכה לפינה שקטה בה בוטיקים מודרניים, חנות ספרים צרפתית נחמדה ומספר בתי קפה מעולים המשקיפים על גן קטן ומגרש משחקים. הגן, הקרוי על שם תומס מסריק, נשיאה הראשון של צ'כוסלובקיה, מעניק אווירה מקומית אמיתית של שיק תל אביבי נינוח.

המשכן לאמנויות הבמה

(מרכז גולדה), אחד ממרכזי התרבות הגדולים בעיר, ממוקמים התיאטרון הקאמרי הידוע והמשכן לאמנויות הבמה של תל אביב,
מקום משכנה של האופרה הישראלית.

מוזיאון תל אביב

מוזיאון תל אביב לאמנות

עם פתיחתו בשנת 1932, היה המוזאון ממוקם בביתו של ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף.
כיום, כולל המוסד שני סניפים וגן פסלים, ומארח לפחות חצי מיליון מבקרים בשנה.
אוספי המוזאון כוללים דוגמאות של כמעט כל תנועת אמנות עיקרית מאז אמצע המאה העשרים, וכן תצוגה של אמנות ישראלית בת זמננו.

האנדרטה לזכר יצחק רבין

ליד בניין העירייה ניצבת אנדרטה בעיצובה של הפסלת יעל בן ארצי לזכר ראש ממשלת ישראל המנוח, שנרצח במהלך עצרת השלום שנערכה בשנת 1995. האנדרטה מורכבת משש עשרה אבנים שהובאו מרמת הגולן, אשר נועדו לסמל את החיבור שרבין חש לאדמה. חלק מכתובות הגרפיטי על הקירות הסמוכים שרוססו לאחר הרצח על ידי בני נוער אבלים נשמרו גם הן במקום שבו אזרחים ותיירים עוצרים להביע רגשות הוקרה.

אבן גבירול

רחוב אבן גבירול

אבן גבירול, אחד מרחובותיה הראשיים של תל אביב, עבר לאחרונה מתיחת פנים באדיבות העירייה והוא מתפתח במהירות. הרחוב מאכלס מגוון בתי עסק, הכוללים דוכנים ותיקים לממכר פלאפל ומסעדות יוקרה, בוטיקים אופנתיים ומספר חנויות שוקולד גורמה. אבן גבירול הוא מקום נעים לטיול רגלי או לשתיית קפה תוך כדי התבוננות בעוברים ושבים.

כיכר רבין

בניין עיריית תל אביב-יפו/ כיכר רבין

כיכר רבין היא הכיכר העירונית הראשית של תל אביב, והיא נמצאת מדרום לבית העירייה, ברחוב אבן גבירול.
הכיכר נקראה בעבר כיכר מלכי ישראל, ושמה הוסב לכיכר רבין לזכרו של ראש הממשלה, יצחק רבין, שנרצח בשוליה בתום עצרת שנערכה בה ב-4 בנובמבר 1995.

בודק...
איך אפשר לעזור לך?