EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

שווקים

מרכז תל אביב הוא כשמו כן הוא – המרכז העירוני השוקק של תל אביב וחלק העיר שמתפתח במהירות הגדולה ביותר. רק בשנים האחרונות נעשו בו מספר עבודות שיקום ושיפוץ כמו הרחבתו של רחוב אבן גבירול, בנייתה מחדש של בריכת השחייה גורדון, שימורה של מתחם שרונה ועוד.

כמו כל מרכז עירוני גם מרכז תל אביב משופע במוסדות תרבות חשובים כמו מוזיאון תל אביב לאמנות, תיאטרון הקאמרי, האופרה הישראלית וסינמטק תל אביב שעבר לאחרונה שיפוץ.

לצד תרבות, האזור מלא בפינות היסטוריות חשובות, יש בו אנדרטאות המוקדשות לראשי הממשלה לשעבר דוד בן גוריון, יצחק רבין, המנהיג הציוני זאב ז'בוטינסקי, סופר היידיש שלום עליכם ורבים אחרים.

בנוסף לאבני הדרך ההיסטוריות והתרבותיות, ניתן למצוא במרכז העיר גם נקודות ציון חדשות יותר, המייצגות את פריחתה של תל אביב כמרכז פעילות עסקי. מרכז עזריאלי, למשל, שינה לעד את קו הרקיע של תל אביב עם גורדי השחקים שלו, בצורות ריבוע עיגול ומשולש.

מרכז העיר מתהדר בכמה מהכיכרות החשובות בעיר – כיכר רבין, כיכר דיזנגוף וכיכר מסריק ובנוסף שלוש שדרות, שלושה מרכזי קניות ומרינה. לאורך הטיילת ניתן לחזות בכמה מחופיה הידועים ביותר של העיר, כגון אלה המשתרעים סביב הרחובות פרישמן וגורדון.

כמה מעורקי התנועה המרכזיים באזור, ביניהן אבן גבירול רחב הידיים, דיזנגוף ושדרות בן גוריון, משובצים קיוסקים שכונתיים, בתי קפה ומסעדות, ואין כמותם למנוחה, צפייה בחלונות הראווה או טיול נעים. ייאמר, כי מאז שנות החמישים המוקדמות ועד אמצע שנות השבעים, נודע רחוב דיזנגוף כאחד המקומות החביבים ביותר על תושבי העיר למפגש חברתי באחד מבתי הקפה או למסע קניות. כאן גם נהגו להיפגש כמה מן המשוררים, הסופרים והעיתונאים הנודעים ביותר של ישראל, ולכתוב בבתי הקפה המועדפים עליהם.

מרכז תל אביב הוא שילוב של החדש עם הישן, וכל מבקר יוכל למצוא כאן שפע הזדמנויות ליהנות מהאווירה, שהנה שוקקת ורגועה בעת ובעונה אחת.

לא הרחק מהנמל מצויים כמה מן החופים הפופולריים ביותר בעיר: חוף הילטון חביב מאוד בקרב הקהילה התל אביבית הגאה, ואילו חוף מציצים התפרסם לאחר שצולם בו סרט הקאלט הידוע בשנות השבעים. ישנו אף חוף קטן עבור בעלי כלבים, בו יכולים הכלבים לשוטט ולשחות.

עבור אלה המעדיפים מסע קניות על פני יציאה אל חוף הים, מציע צפון העיר שפע חנויות בוטיק מהודרות, בהן תוצרת מקומית ומיובאת. לחלקו הצפוני של רחוב דיזינגוף מוצמד לעיתים הכינוי "שדירת האופנה", כיוון שחנויותיו מציעות את כל שניתן להעלות על הדעת, החל משמלות חתונה אלגנטיות דרך ביגוד אופנתי לבילוי במועדוני לילה ועד חליפות עסקים מחויטות. כיכר באזל הסמוכה מציעה אף היא חנויות שובות לב ובתי קפה נעימים, וכיכר המדינה נחשבת לאחת הכיכרות היוקרתיות ביותר במדינה, עם חנויות המעצבים החשובות ביותר בעולם.

אך אל תתנו לאווירה הרוגעת בקצה העיר הצפוני לתעתע בכם: יש כאן משהו עבור כל אחד: משוחרי טבע ועד חובבי ספורט נלהבים, ממכורים לקניות ועד לילדים סקרנים.

נחלת בנימין

יריד האמנות בנחלת בנימין

היריד מציע תחת קורת גג אחת יצירות אמנות מקוריות ללא פס ייצור המוני: מזכרות, מתנות, צעצועים, תמונות ותכשיטים ייחודיים של אמנים צעירים ומוכשרים, לצד מופעי תיאטרון רחוב, נגנים, להטוטנים וקוראות בקפה ובכף היד.

שוק הנמל

שוק הנמל

מדי יום שישי , כבר למעלה מעשור , ברחבות הפתוחות של השוק מתקיים “שוק האיכרים” של תל אביב, בו מוכרים את מרכולתם חקלאים ויצרנים מקומיים קטנים ובינוניים מכל הארץ. ב”שוק האיכרים” ניתן למצוא כ- 50 מציגים שמביאים עימם תוצרת חקלאית טרייה

שוק צפון

שוק צפון

שוק אוכל מקורה ברמת החייל. בשעות הצהרים השוק מארח את רבבות עובדי המתחם שיורדים לארוחת צהרים טעימה, זמינה ובאווירה שמחה.

שרונה מרקט

שרונה מרקט הוא שוק האוכל המקורה הגדול בישראל.
כמה גדול הוא? בשטח של 8,700 מ”ר תוכלו למצוא יותר מ-60 חנויות, דוכני הסעדה ומסעדות שף בכל הקטגוריות. שילוב פורץ דרך, בתחום הקולינרי.

שוק שרונה מרקט הוא גן עדן לפודיס ואוהבי קולינריה בדגש על איכות.
ותוכלו למצוא בו גבינות מכל העולם, חומצים משובחים בטעמים מאיטליה, דגים טריים, ירקות מיוחדים, יינות ותבלינים, קפה, מוצרים מהמזרח הרחוק ועוד פרודוקטים שאפשר למצוא בשווקי האוכל המובילים בעולם.

איך אפשר בלי קולינריה מקומית בניצוחם של השפים המובילים בישראל: אסף גרניט, אייל שני, יובל בן נריה, רחל בן אלול ועוד רבים ומעולים. ב-2021 עבר המרקט התחדשות משמעותית שהפכה אותו למתחם אוכל חוויתי עם אפשרות בילוי מהנה במיוחד. הזדמנות להפגש סביב שולחנות שרינג בחלל נעים ומעוצב.

כל אחד מהסועדים במקום יכול לבחור להביא לשולחן את המנה האהובה עליו ולטעום מגוון מטורף של אפשרויות. בתוך החנויות, מאחורי הדלפקים ובמטבחי המסעדות התוססים של המרקט תמצאו שחקני נשמה המציעים מוצרים ומנות שכבר הפכו מזמן לדיבור בעיר: ההמבורגר של מיט-בר, המזנון של השף אייל שני, הפלאפל של הקוסם, הסנדוויצ’ים המטורפים של רחל בן אלול, ג’יג’י קובלה מקבוצת מחניודה של השף אסף גרניט ועוד ועוד הפתעות.

לצד כל אלו, פועלים מיטב יזמי הקולינריה הצעירים שבאו להביא למקום קונספטים רעננים של קניה, צרכנות ובילוי והכל תוך חשיבה מתמדת על הקהל הנהדר שפוקד את המרקט מידי יום.

שוק בצלאל

שמו של השוק מפורסם בעיקר בזכות המגוון הרחב של מוצרי ההלבשה מכל הסוגים והדגמים, ולעיתים עודפים של מותגי יוקרה במחירים נמוכים, שניתן להשיג במקום.

שוק לוינסקי

שוק לוינסקי

שוק אוכל תוסס המבוסס על רצף של חנויות מזון ייחודיות.

שוק הפשפשים

שוק הפשפשים

ממוקם ביפו ומציע מוצרים לבית, ביגוד ונעליים יד שנייה.

לצד ענתיקות, אביזרי בית ורהיטי וינטאז'.

שוק התקווה

שוק התקווה

שוק התקווה הוא שוק ותיק השוכן בשכונת התקווה והוא הקרוי על שמה.

שוק הכרמל

שוק הכרמל

אחד השווקים הידועים אם לא הידוע שבהם, המציע מלבד פסיפס אנושי נדיר, גם מגוון אינסופי של מוצרים, מאכלים, תבלינים, מזון והצעות מפתות וקוסמות כאחד.

בודק...
איך אפשר לעזור לך?