EN
אתר התיירות של תל אביב
חיפוש

מוזיאון תל אביב לאמנות

עם פתיחתו בשנת 1932, היה המוזאון ממוקם בביתו של ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף. כיום, כולל המוסד שני סניפים וגן פסלים, ומארח לפחות חצי מיליון מבקרים בשנה. אוספי המוזאון כוללים דוגמאות של כמעט כל תנועת אמנות עיקרית מאז אמצע המאה העשרים, וכן תצוגה של אמנות ישראלית בת זמננו.

סניף ראשי: שדרות שאול המלך 27

שעות פתיחה:

ב', ד' ושבת 10.00 - 18.00
ג', ה' 10.00 - 21.00
ו' 10.00 - 14.00
יום א' - סגור

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות עכשווית: שדרות תרס"ט 6

03-6077020

צילום: ברק ברינקר

מוזאון תל אביב לאמנות הוא מוזאון עירוני הנמנה עם מוסדות האמנות והתרבות המובילים של ישראל. במוזאון מחלקה לאמנות ישראלית המחזיקה אוסף עשיר של אמנות מקומית מתחילת המאה ה-20 ועד היום; מחלקה לאמנות מודרנית ועכשווית עם יצירות בינלאומיות מאמצע המאה ה-19 ועד היום; מחלקה לרישום והדפס; מחלקה לצילום; מחלקה לעיצוב ואדריכלות; ומחלקה לאמנות המאות ה-16 עד ה-19. לצד תצוגות קבע נרחבות ותערוכות מתחלפות בכל תחומי האמנות מציע המוזיאון תמהיל תוסס ומגוון של תוכניות ופעילויות למבוגרים, לנוער ולילדים: קונצרטים, קורסים, הרצאות, הדרכות, סדנאות ועוד.

מאז היווסדו ב- 1932, ביוזמת ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזנגוף, בביתו הפרטי שבשד' רוטשילד, שינה המוזאון את מיקומו והתרחב באופן משמעותי. אוספו, שכלל תחילה עשרות בודדות של פריטים, גדל בהתמדה, הרבה בזכות נדיבותם של אספנים ואמנים שתרמו למוזיאון מגוון יצירות, כמו גם בזכות תמיכתם ומסירותם של אגודות הידידים השונות של המוזאון, הפועלות בארץ וברחבי העולם.

כיום מתפרש המוזאון על פני שלושה בניינים: ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו, שהוקם בלב העיר ב-1959, היה משכנו של המוזאון במשך שתים-עשרה שנה ומשמש היום בעיקר לתערוכות מתחלפות; הבניין הראשי בשד' שאול המלך, אליו העתיק המוזיאון את משכנו ב-1971; ובצמוד אליו, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר, שעם חנוכתו בסתיו 2011 הוכפל שטח התצוגה של המוזאון. מבנה חדיש זה, פרי תכנונו של האדריכל האמריקני פרסטון סקוט כהן, הוא ללא ספק ציון דרך באדריכלות של העיר תל אביב-יפו ושל ישראל. מתחם המוזאון כולל גם את גן הפסלים ע"ש לולה בר אבנר לזכר דולפי אבנר ואת גן נתה. מרכז יוסף ורבקה מאירהוף לחינוך לאמנות, הפועל מ-1988 בבניין משלו ומציע מגוון רחב של סדנאות, גם הוא חלק בלתי נפרד מהמוזאון.

מתחמים נוספים במרכז העיר :

אנדרטת המעפילים

מצבת זיכרון עומדת תחת כיפת השמים. היא נבנתה כמחווה למעפילים שחמקו מן הבריטים בתקופת המנדט, ועלו לישראל טרם-הכרזת המדינה.

קרא עוד »

הסינמטק של תל אביב

סינמטק תל-אביב, הראשון בסינמטקים בישראל, הוקם ב- 12.5.73 מתוך מגמה להעמיק את תודעת אמנות הקולנוע בקרב הציבור הרחב, מתוך הכרה בכך שאמנות הקולנוע היא האמנות של המאה ה-21, ומכילה בתוכה גם ביטוי לשאר האמנויות.

קרא עוד »

בית ציוני אמריקה

המוסד התרבותי הוותיק, שהוקם על ידי ארגון ציוני אמריקה בתחילת שנות ה-50 של המאה העשרים, מציע מבחר מגוון של אמנויות, בידור ואפשרויות בילוי ליליות.

קרא עוד »
בריכת גורדון

בריכת גורדון

מתחם בריכת גורדון, אשר נפתח בשנית ע"י עיריית תל אביב-יפו, מציע למתרחצים שלוש בריכות יפיפיות: בריכה אולימפית, בריכה לילדים ובריכה לפעוטות. סביב הבריכות, על גבי משטח דק איכותי, המקנה למקום מראה אסתטי וטבעי, מוצבות מיטות שיזוף ושמשיות צל לרווחת המתרחצים.

קרא עוד »
בודק...
איך אפשר לעזור לך?